Reclamații și returnări
Puteți completa returul sau reclamația fie online, fie pe suport de hârtie.
Trimiteți produsul reclamat ca pachet, prin curier, poștă sau prin rețeaua de puncte de ridicare.
Dacă ne trimiteți produsul prin poștă, nu îl trimiteți ca scrisoare recomandată, ci ca pachet.
Codul companiei noastre în Packeta pentru retur: 99601026 — dictați acest cod la filiala Packeta, iar ei ne vor returna coletul.
Reclamațiile și retururile online pot fi completate aici:
Sau ne puteți depune reclamația pe suport de hârtie, astfel:
Împreună cu produsul reclamat, trimiteți și factura, certificatul de garanție (dacă a fost livrat cu produsul) și documentul de reclamație pe care îl puteți descărca aici:
Urmați instrucțiunile din document și nu uitați să includeți pe scurt descrierea defectului și datele dvs. de contact.
Dacă este vorba despre retragerea din contract în termen de 30 de zile,
Formularul de retragere din contract poate fi descărcat de la acest link:
Comunicare privind service/reclamații: reklamacie@roy.sk
REGULAMENT DE RECLAMAȚII
Magazinul online Roy.ro
I. Identificarea comerciantului
1.1. Prezentul Regulament de reclamații (denumit în continuare „RP”) reglementează raporturile juridice dintre
societatea
Denumire comercială: ROY.SK s.r.o.
Sediu: Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Republica Slovacă
Înscrisă în Registrul Comerțului al Judecătoriei Banská Bystrica, Secțiunea Sro, Dosar nr. 26201/S
IČO: 47614030
DIČ: 2023982488
IČ DPH: SK2023982488
Cont bancar: SK52 0900 0000 0052 2386 5100
Vânzătorul este plătitor de taxă pe valoarea adăugată
(denumit în continuare „Vânzătorul” sau „Comerciantul”) și orice persoană care este Cumpărător al produselor
oferite de Vânzător pe Site-ul web al Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator în sensul altor dispoziții ale Termenilor și condițiilor generale publicați pe
site-ul web al Vânzătorului și al legilor relevante care definesc consumatorul, în cadrul legislației aplicabile a Republicii Slovace, în special: Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția consumatorului
și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare, Legea nr., Legea nr. 40/1964 Coll.
Codul civil, în vigoare, cu excepția prevăzută la punctul 4.4 din prezentul Regulament de reclamații, care reglementează raportul juridic dintre Comerciant și Cumpărătorul care nu acționează
în calitate de consumator.
1.2. Datele de contact email și telefon ale Vânzătorului sunt:
Email: info@roy.sk
1.3. Adresa pentru trimiterea corespondenței, reclamațiilor și retragerilor din contract este:
ROY.SK s.r.o., Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Republica Slovacă
II. Dispoziții generale
2.1. Prin prezentul Regulament de reclamații se reglementează raporturile juridice dintre Cumpărătorii care sunt
consumatori și Comerciant.
III. Exercitarea drepturilor din răspunderea pentru vicii
3.1. Cumpărătorul poate exercita drepturile din răspunderea pentru vicii numai dacă a notificat viciul
Vânzătorului fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 24 de luni de la preluarea bunului.
Dacă în acest termen viciul nu este notificat, drepturile din răspunderea pentru vicii se sting.
IV. Răspunderea pentru vicii
4.1. Vânzătorul răspunde pentru orice viciu pe care îl are bunul vândut la momentul livrării și care
se manifestă în termen de doi ani de la livrarea bunului.
4.2. Dacă obiectul cumpărării este un bun cu elemente digitale, pentru care conținutul digital urmează să fie livrat
sau serviciul digital furnizat în mod continuu pe durata convenită, vânzătorul răspunde pentru
orice viciu al conținutului digital sau al serviciului digital care apare sau se manifestă pe parcursul
întregii perioade convenite, dar cel puțin pe durata a doi ani de la livrarea bunului cu elemente digitale.
4.3. În cazul unui bun second-hand, părțile pot conveni o perioadă mai scurtă a răspunderii vânzătorului pentru
vicii decât în paragrafele 4.1 și 4.2, dar nu mai scurtă de un an de la livrare.
4.4. Vânzătorul răspunde pentru orice viciu pe care îl are bunul vândut la momentul livrării
Cumpărătorului și care se manifestă în termen de 6 luni de la livrare, în
cazul în care Cumpărătorul nu acționează în calitate de consumator.
V. Drepturi din răspunderea pentru vicii
5.1. Dacă vânzătorul răspunde pentru un viciu al bunului vândut, cumpărătorul are față de acesta dreptul la
remedierea viciului prin reparare sau înlocuire, dreptul la o reducere rezonabilă din prețul de cumpărare sau dreptul
de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare.
5.2. Cumpărătorul poate refuza să plătească prețul de cumpărare sau o parte din acesta până când vânzătorul își îndeplinește
obligațiile care îi revin din răspunderea pentru vicii, cu excepția cazului în care, la momentul notificării
viciului, cumpărătorul este în întârziere cu plata prețului de cumpărare sau a unei părți din acesta. Cumpărătorul va plăti prețul de cumpărare fără
întârziere nejustificată după îndeplinirea obligațiilor de către vânzător.
5.3. Cumpărătorul poate exercita drepturile din răspunderea pentru vicii, inclusiv dreptul prevăzut la punctul 5.2.,
numai dacă a notificat viciul în termen de două luni de la constatarea lui, dar cel târziu înainte de expirarea termenelor prevăzute la
punctele 4.1 până la 4.3 din prezentul Regulament de reclamații.
5.4. Exercitarea drepturilor din răspunderea pentru vicii nu exclude dreptul cumpărătorului la despăgubiri pentru prejudiciul
cauzat de viciu.
VI. Notificarea viciului
6.1. Viciul poate fi notificat la oricare dintre punctele de lucru ale vânzătorului, la o altă persoană despre care
vânzătorul l-a informat pe cumpărător înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii,
sau prin mijloace de comunicare la distanță la adresa sediului sau a locului de desfășurare a activității
vânzătorului sau la o altă adresă despre care vânzătorul l-a informat pe cumpărător la încheierea
contractului sau după încheierea contractului.
6.2. Dacă cumpărătorul a notificat viciul printr-o trimitere poștală pe care vânzătorul a refuzat să o primească, trimiterea se
consideră livrată în ziua refuzului.
6.3. Vânzătorul îi va furniza cumpărătorului o confirmare scrisă a notificării viciului imediat după
notificarea de către cumpărător. În confirmare, vânzătorul va indica termenul în care va remedia viciul
în conformitate cu § 507 alin. 1 din Legea nr. 40/1964 Coll., Codul civil, în vigoare.
Termenul anunțat potrivit propoziției precedente nu poate fi mai lung de 30 de zile de la data notificării
viciului, decât dacă un motiv obiectiv, pe care vânzătorul nu îl poate influența, justifică un termen mai lung.
6.4. Dacă vânzătorul refuză răspunderea pentru vicii, va comunica în scris motivele refuzului
cumpărătorului. Dacă cumpărătorul dovedește răspunderea vânzătorului pentru viciu printr-un raport de expertiză sau o opinie de specialitate emisă de o
persoană acreditată, autorizată sau notificată, poate notifica din nou viciul, iar vânzătorul nu poate
refuza răspunderea; la notificarea repetată a viciului nu se aplică § 621 alin. 3 din Legea nr.
108/2024 Coll. privind protecția consumatorului și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare.
Cheltuielile consumatorului legate de expertiză și de opinia de specialitate sunt reglementate de § 509 alin. 2 din Legea nr. 40/1964 Coll., Codul civil, în vigoare.
6.5. Dacă, înainte de încheierea contractului sau, în cazul în care contractul se încheie pe baza comenzii cumpărătorului,
înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul l-a informat pe cumpărător că viciile pot fi notificate și la o
altă persoană, acțiunea sau omisiunea acestei persoane este considerată, în scopul răspunderii pentru vicii, ca
acțiune sau omisiune a vânzătorului.
VII. Remedierea viciului
7.1. Cumpărătorul are dreptul să aleagă remedierea viciului prin înlocuirea bunului sau prin repararea acestuia. Cumpărătorul nu
poate alege o modalitate de remediere care nu este posibilă sau care, în comparație cu cealaltă modalitate de remediere, ar cauza vânzătorului costuri nejustificate, ținând cont de toate
împrejurările, în special de valoarea pe care ar avea-o bunul fără viciu, de gravitatea viciului și de faptul dacă
cealaltă modalitate de remediere i-ar cauza cumpărătorului dificultăți semnificative.
7.2. Vânzătorul poate refuza remedierea viciului dacă nici repararea, nici înlocuirea nu sunt posibile sau dacă
ar necesita costuri nejustificate, având în vedere toate împrejurările, inclusiv cele prevăzute la
punctul 7.1, a doua propoziție.
7.3. Vânzătorul va repara sau înlocui bunul într-un termen rezonabil după notificarea viciului de către cumpărător,
gratuit, pe cheltuiala sa și fără a crea dificultăți semnificative pentru cumpărător, având în vedere
natura bunului și scopul pentru care cumpărătorul a solicitat bunul.
7.4. În vederea reparării sau înlocuirii, cumpărătorul predă sau pune la dispoziție bunul vânzătorului sau
persoanei conform § 622 alin. 5 din Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția consumatorului și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare. Cheltuielile de preluare a bunului sunt suportate de vânzător.
7.5. Vânzătorul va livra bunul reparat sau bunul de schimb cumpărătorului pe cheltuiala sa,
în același mod sau într-un mod similar celui în care cumpărătorul i-a livrat bunul cu viciu, dacă părțile
nu convin altfel. Dacă cumpărătorul nu preia bunul în termen de șase luni de la data la care trebuia să-l preia,
vânzătorul poate vinde bunul. Dacă este un bun de valoare mare, vânzătorul îl va informa în prealabil pe cumpărător despre
vânzarea intenționată și îi va acorda un termen suplimentar rezonabil pentru preluare.
Vânzătorul va plăti de îndată cumpărătorului prețul obținut din vânzarea bunului după
deducerea cheltuielilor efectuate în mod justificat pentru depozitare și vânzare, dacă cumpărătorul își exercită dreptul la
cota-parte din preț într-un termen rezonabil indicat de vânzător în notificarea privind vânzarea intenționată a bunului.
Vânzătorul poate distruge bunul pe cheltuiala sa dacă acesta nu a putut fi vândut sau dacă
prețul estimat din vânzare nu ar acoperi nici cheltuielile pe care vânzătorul le-a suportat în mod justificat pentru depozitare,
și nici cheltuielile inevitabile pentru vânzarea lui.
7.6. La remedierea viciului, vânzătorul asigură demontarea bunului și instalarea bunului reparat sau a bunului de schimb,
dacă înlocuirea sau repararea necesită demontarea bunului defect, care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte de apariția viciului. Vânzătorul și
cumpărătorul pot conveni ca demontarea și instalarea bunului reparat sau înlocuit să fie efectuate de cumpărător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.
7.7. La remedierea viciului prin înlocuire, vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru uzura normală a bunului
și nici la remunerație pentru utilizarea obișnuită a bunului înainte de înlocuire.
7.8. Vânzătorul răspunde pentru viciile bunului de schimb potrivit § 619 din Legea nr. 108/2024 Coll. privind
protecția consumatorului și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare.
7.9. Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul de cumpărare sau se poate retrage din
contractul de vânzare-cumpărare fără a acorda un termen suplimentar rezonabil conform § 517 alin. 1 din Legea nr. 40/1964
Coll., Codul civil, în vigoare, dacă:
a) vânzătorul nu a reparat și nici nu a înlocuit bunul,
b) vânzătorul nu a reparat și nici nu a înlocuit bunul în conformitate cu § 623 alin. 4 și 6 din Legea nr. 108/2024 Coll. privind
protecția consumatorului și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare,
c) vânzătorul a refuzat remedierea viciului potrivit § 623 alin. 2 din Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția
consumatorului și privind modificarea și completarea unor acte normative, în vigoare,
d) bunul prezintă același viciu în pofida reparației sau înlocuirii,
e) viciul este de o gravitate care justifică imediat o reducere din prețul de cumpărare sau retragerea
din contractul de vânzare-cumpărare, sau
f) vânzătorul a declarat sau rezultă din circumstanțe că nu va remedia viciul într-un termen rezonabil sau
fără a cauza dificultăți semnificative pentru cumpărător.
7.10. Reducerea din prețul de cumpărare trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea bunului vândut și valoarea pe care ar avea-o
bunul dacă ar fi lipsit de vicii.
7.11. Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de vânzare-cumpărare conform punctului 7.9. dacă a contribuit la apariția
viciului sau dacă viciul este nesemnificativ. Sarcina probei că cumpărătorul a contribuit la apariția viciului și că viciul este nesemnificativ revine vânzătorului.
7.12. Dacă contractul privește cumpărarea mai multor bunuri, cumpărătorul se poate retrage doar în ceea ce privește
bunul cu viciu. În ceea ce privește celelalte bunuri, se poate retrage din contract numai dacă nu se poate
presupune în mod rezonabil că va dori să păstreze celelalte bunuri fără bunul cu viciu.
7.13. După retragerea din contract sau dintr-o parte a acestuia, cumpărătorul va returna bunul vânzătorului pe cheltuiala
vânzătorului. Vânzătorul va asigura demontarea bunului care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte de apariția viciului. Dacă vânzătorul nu
demontează bunul într-un termen rezonabil, cumpărătorul poate asigura demontarea și livrarea bunului către vânzător pe cheltuiala și
riscul vânzătorului.
7.14. După retragerea din contract, vânzătorul va restitui cumpărătorului prețul de cumpărare cel târziu în 14 zile de la
data returnării bunului către vânzător sau după dovada că bunul a fost expediat către vânzător,
în funcție de care moment survine mai devreme.
7.15. Vânzătorul va restitui prețul de cumpărare cumpărătorului sau îi va plăti reducerea din preț în același
mod în care cumpărătorul a achitat prețul de cumpărare, cu excepția cazului în care cumpărătorul își exprimă în mod expres acordul pentru un alt
mod de plată. Toate costurile legate de plată sunt suportate de vânzător.
7.16. Vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru uzura normală a bunului și nici la remunerație pentru
utilizarea obișnuită a bunului înainte de retragerea din contractul de vânzare-cumpărare.
VIII. Răspunderea pentru vicii ale conținutului digital
8.1. Comerciantul răspunde pentru orice viciu pe care îl are conținutul digital la momentul livrării
și care se manifestă în termen de doi ani de la livrarea acestuia, dacă este vorba despre conținut digital livrat
o singură dată sau ca un set de livrări individuale.
8.2. Comerciantul va remedia viciul conținutului digital într-un termen rezonabil după ce consumatorul
a notificat viciul, gratuit și fără a crea dificultăți semnificative pentru consumator, având în vedere natura
conținutului digital și scopul pentru care consumatorul a solicitat conținutul digital.
8.3. Comerciantul poate refuza remedierea dacă remedierea nu este posibilă sau dacă i-ar cauza
costuri nejustificate, ținând cont de toate circumstanțele, în special de valoarea pe care ar avea-o
conținutul digital fără viciu și de gravitatea viciului.
IX. Răspunderea pentru vicii ale serviciului
9.1. Vânzătorul răspunde pentru orice viciu al serviciului pe care serviciul îl are la momentul furnizării și care
se manifestă în termen de doi ani de la furnizarea serviciului.
9.2. La exercitarea drepturilor din răspunderea pentru vicii ale serviciului se aplică în mod corespunzător dispozițiile Cap. VI din prezentul
Regulament de reclamații.
X. Dispoziții finale
10.1. Prezentul Regulament de reclamații face parte integrantă din Termenii și condițiile generale și din Politica și informațiile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui Site web. Documentele –
Termenii și condițiile generale și Politica și informațiile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui
Site web sunt publicate pe domeniul Site-ului web al Vânzătorului.
10.2. Prezentul Regulament de reclamații este valabil și produce efecte din momentul publicării pe Site-ul web
al Vânzătorului la data de 30.10.2024.